Tips, training & advies
Stel je vraag
 Werkdagen: 09:00 - 17:00 uur

Lees voor
Nieuws

Ben jij de dossierbehandelaar/mediator voor het ombudsteam van de SKGZ?

25 november 2022
Onze collega's van het ombudsteam van de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen zijn op zoek naar een nieuwe collega. Heb jij een juridische opleiding? Maak je graag verbinding met mensen en probeer je de vraag achter de vraag te achterhalen? Misschien word jij dan wel onze nieuwe collega?
vacature jurist mediation bemiddeling

Wie zijn wij?

De SKGZ (Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen) is er voor consumenten en zorgverzekeraars. Soms hebben consument en zorgverzekeraar een verschil van mening. Komen zij er samen niet uit? Dan kan de SKGZ ze op weg helpen. Dit doen wij door voorlichting, bemiddeling en geschilbeslechting. Vaak probeert eerst onze Ombudsman een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kan onze Geschillencommissie Zorgverzekeringen een uitspraak doen. Deze commissie is een makkelijk alternatief voor een rechter. Alle zorgverzekeraars zijn bij ons aangesloten. De SKGZ is door de overheid aangewezen als officiële geschilleninstantie voor de zorgverzekeringen. De SKGZ helpt ook het zorgverzekeringsstelsel te verbeteren. Wij laten zien tegen welke problemen verzekerden en verzekeraars aanlopen. Met onze inzichten kunnen zorgverzekeraars, cliëntenorganisaties, overheid en toezichthouders het zorgverzekeringsstelsel verbeteren.

Wat ga je doen?

  • Je bemiddelt en adviseert zelfstandig in klachten van een verzekerde over zijn zorgverzekeraar. Dit houdt in dat je dagelijks (telefonisch) contact hebt met verzekerden en zorgverzekeraars. Op een laagdrempelige manier kijk je of de klachten van een verzekerde over een zorgverzekeraar zijn op te lossen. Als je denkt dat bemiddeling niet zinvol is, dan leg je dit uit en geef je een verwijzing naar de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.
  • Je wordt specialist in één of meer onderwerpen (bijvoorbeeld: mondzorg, premiezaken, buitenland) en bent hiervoor het eerste aanspreekpunt voor verzekerden en collega’s.

Wat bieden we?

  • Een werkplek waar je de mogelijkheid hebt om je kennis en vaardigheden te verdiepen en te ontwikkelen.
  • Een ambitieuze organisatie in verandering met hulpvaardige en betrokken collega’s.
  • Een salaris vanaf € 3.004 tot maximaal € 4.414 (bij 36 u/w) en een dienstverband voor bepaalde tijd, met intentie tot verlenging.
  • Reiskostenvergoeding of NS Businesskaart, een bijdrage in de zorgverzekering, een 13e maand en de mogelijkheid deel te nemen aan bedrijfsfitness, de mogelijkheid om te werken op ons prettige kantoor in Zeist én een goed ingerichte thuiswerkplek.

Wat verwachten we?

Je hebt een juridisch bachelorsdiploma (wo, hbo). Ervaring of kennis van mediation is een pré. We vinden het belangrijk dat je verbinding kunt maken met mensen en de vraag achter de vraag weet te achterhalen. Ook kun je ingewikkelde wet- en regelgeving vertalen naar de situatie van de verzekerde. Samen met je collega’s van het ombudsteam lever je een bijdrage aan een toegankelijke en laagdrempelige organisatie.

Interesse?

Wil je meer weten over de werkzaamheden en of deze bij je passen? Stuur dan een mail naar sollicitaties@skgz.nl. Een collega van het ombudsteam neemt contact met je op.

Weet je al dat deze baan helemaal bij je past? Stuur dan voor 15 december een mail met een korte motivatie en je cv naar sollicitaties@skgz.nl.

We hebben geen behoefte aan acquisitie naar aanleiding van deze vacature. Echt niet!