Tips, training & advies
Stel je vraag
 Werkdagen: 09:00 - 17:00 uur

Lees voor
Nieuws

Nieuwe website voor de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen

10 januari 2022
Een nieuw jaar, een nieuw logo én een nieuwe website voor de SKGZ! De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen helpt consumenten en zorgverzekeraars op weg als zij er samen niet uitkomen. De SKGZ bestaat uit de Ombudsman en Geschillencommissie Zorgverzekeringen en Zorgverzekeringslijn.
SKGZ Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen

Wat kan de SKGZ voor je betekenen?
Heb jij of je cliënt een verschil van mening met de zorgverzekeraar? Dan kan de SKGZ je op weg helpen. Vaak probeert eerst de Ombudsman een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kan de Geschillencommissie Zorgverzekeringen een uitspraak doen.

Met wat voor vragen, kun je terecht?
De SKGZ helpt je graag met je vragen over zorg. Bijvoorbeeld over de vergoeding van een behandeling of het gebruik van hulpmiddelen. We adviseren en bemiddeld onpartijdig en deskundig. Ook als je vragen hebt over het indienen van je klacht, kun je contact opnemen met de SKGZ. Je kunt contact opnemen via het contactformulier, telefonisch, via de e-mail, via de chat of je kunt je vraag per post sturen. Heb je vragen over het oplossen van een betalingsachterstand of het afsluiten van een zorgverzekering, dan neem je contact op met Zorgverzekeringslijn.

Wat vind je op de nieuwe website?
Op www vind je alle uitspraken van de Geschillencommissie, uitleg over ingewikkelde onderwerpen zoals geneesmiddelenzorg, diagnose-behandelcombinatie en alternatieve geneeswijzen en informatie over het indienen van een klacht. De site voldoet aan de AAA-richtlijnen voor toegankelijke sites. Het is een site voor iedereen.

Neem een kijkje op de website van de SKGZ